söndag 29 maj 2022

Portföljuppdatering 2022

Då jag planerar att börja med portföljuppdateringar månadsvis igen så vill jag bara göra ett avstamp i hur portföljen ser ut idag. 

Just nu har jag ca 75% gubbaktier och 25% prejar och är för närvarande 100% investerad. Innehaven följer nedanför:




Bra spridning bland bolagen men framförallt högutdelare med försvarbar utdelningsandel. Lite bygg, lite finans och lite retail känns spännande just nu. Har även en mini-post i Ichan Enterprises då jag gillar honom som investerare och vill följa med på resan. Det största innehavet i skrivande stund är Intrum.




Gällande preffarna så är det endast bostäder vilket så klart är riskfyllt men jag har ägt några fram och tillbaka och fastnat för dessa. Hög DA och bra underliggande drifter. Största innehavet i skrivande stund är SBB. 


Portföljen har varit allt annat än statisk hittills under året men fokuset är på starka utdelare i defensiva branscher vilket har gjort att jag faktiskt är på plus för året. 

Med det i bagaget så satsar vi hårt på andra halvan av 2022.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar