onsdag 7 september 2022

Portföljuppdatering - Efter sommaren

 




Efter en rörig start på året och ännu rörigare sommar vill jag dela en uppdatering. Gubbväskan gungar vidare och vi ligger på ca -10% för året vilket suger men är mer än godkänt under omständigheterna. 


Jag är just nu 100% likvid och matar in pengar varje månad. Det är mycket som känns billigt just nu och endera är det livets möjlighet eller en ordentlig value trap...



Jag har som ni ser köpt rikligt i några riktiga förlorare under året och det har inte vänt än. Min största nedgång är Intrum och tätt följd av Clas Ohlson.




Men året får hittills ändå kännas godkänt då en enkel indexfond skulle ha visat sig mycket skakigare. Jag fortsätter istället med att fylla på i bra bolag med hög direktavkastning där många favoriter nu handlas med 6-7% DA utan några större risker för sänkning nästa år. 

Håll i hatten när det stormar där ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar