söndag 30 juni 2019

Månadsrapport - Juni 2019

Juni är nu över och det har varit en trevlig månad. Efter att ha varit upp över 4% så gick vi tillbaka lite förra veckan men ett plus är alltid ett plus.

Även kul att se att Nobina tuffar på i bra form.

Nu till rapporten!

Juni 2019

01-06-2019 till 30-06-2019

Utveckling:



Årlig utdelning:



Nya innehav:

XACT Högutdelande

John Mattson

Sampo

Skistar

ABB

EPR

COOR

Sålda innehav:

XACT Högutdelande

John Mattson

Utdelningar:

Nobina

EPR Properties

Realty Income


Denna månad började vi med att göra en Teckna/Sälj i John Mattson. Det blev en vinst med 10% upp första dagen men då jag tog likvider från XACT Högutdelande som jag sedan fick köpa tillbaka så blev vinsten mager. Fast lika glad för det är jag men gladast är nog Nordnet.

Utöver detta så gav Nobina en kick-ass rapport och jag ser fram emot att se vad de kan åstadkomma resten av året. Då bankerna tar stryk på förväntade oförändrade räntor eller till och med sänkta räntor så är detta något Nobina mår bra av.

Vi fick även en liten höjning i Realty Income. Några ören per år men alltid trevligt att få gå in och fiffla i excel och se kronorna öka gällande den förväntade utdelningen.

Denna månad investerade vi mer i Sampo och höjde upp till ett jämnt 10tal för att så småningom få nya Nordea aktier. Vi köpte även mer i ABB, EPR och COOR som alla kämpar på bra (lurigt med ABB och problemen med Schweiz men ser ut som vi svenskar klarar oss). Jag köpte även en bevakningspost i Skistar som kom ner en bit efter OS haussen. Jag tror långsiktigt på Skistar och deras affärside även om den är väldigt konjunkturskänslig. Hoppas att den kommer ner en bit till då runt 4% DA skulle den kännas mer aptitlig.

Annars var det en spännande månad personligen. Lägenhetsköpet är äntligen klart och nu installeras kök, badrum och allt annat och jag hoppas kunna flytta in i slutet av juli. På grund av detta har jag avsatt rätt mycket till just dessa kostnader och portföljens investeringar blir då lidande. Jag hoppas jag är på banan igen i slutet av Augusti.

I Juli ska jag fortsätta att investera i stadig kvalite och köper mer i Fortum, Telia och XACT Högutdelande. Tittar även på Holmen och Stora då jag vill ha exponering mot skog. Dock handlas de på väldigt låga DA. Självklart av en anledning men jag måste följa min strategi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar