torsdag 7 februari 2019

Månadsrapport - Januari 2019

Årets första månad är över och vilken fart det blev med utdelningshöjningar och index rally. Men det lär väl snabbt glömmas bort...

Nu till rapporten!

December 2018

01-01-2019 till 31-01-2019

Utveckling:


Årlig utdelning:



Nya innehav:

HomeMaid

Coor

ICA Gruppen

Axfood

Sålda innehav:

NCC

Utdelningar:

Realty Income

Hemfosa

Året har rasat på och i skrivandets stund är OMX30 upp nästan 10% på en månad. Visserligen var de ner en bra bit under slutet av förra året men det våldsamma vändningarna är inte kul för något men just nu så strålar siffrorna så trevligt grönt.

Utdelningshöjningarna har även de börjat trilla in med ökningar i både Castellum och SwedbankNCC överraskade dock med en sänkning på 50%. Detta tillsammans med en tråkig period framöver fick mig att sälja aktien (sannolikt förtidigt) då det inte finns utrymme i min portfölj för utdelare som sänker eller får problem att fortsätta betala utdelningar i linje med mina förväntningar.

Annars så känns det just nu efter en rad uppgångsdagar så som om att mycket är dyrt vilket gör det svårt att fortsätta investera. Dock tittar jag just nu på ABB, BMW och Telia så det kan bli ett köp i någon av dessa nästa månad.                   

Tills dess fortsätter jag räkna utdelningshöjningarna.                                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar