söndag 2 februari 2020

Månadsrapport - January 2020

Årets första månad har passerat och vi slog index med råge. Detta är lysande då jag från och med nästa månad har likviderat den största delen av portföljen, tagit ut likvider och om allokerat till indexfonder och en mer aktiv portfölj. Mer om detta senare.

Nu till rapporten!

Januari 2020

01-01-2020 till 31-01-2020

Utveckling:


Årlig utdelning:


Nya innehav:

-

Sålda innehav:

-

Utdelningar:

EPR Properties

Realty Income

NorthWest Healthcare

Denna månad fick vi tre höjningar i Realty Income, Investor och Castellum. Detta tillsammans med vinst i ODI Pharma IPOn så klättrade de förväntade utdelningarna.

Något som ej längre spelar någon roll då jag har sålt av portföljen. Jag går just nu igenom en förändring i livet gällande jobb och vardag och kommer att spendera mer tid som aktiv investerare framöver. Något som jag kommer dokumentera på denna blogg både sporadiskt och månadsvis precis som nu.

Jag kommer sakna att se hur de förväntade utdelningarna växer, hur höjningar rullar in och hur kulorna hamnar på kontot men just nu så måste jag fokusera på en sak i taget, dra ner risken markant i en del och höja desto mer i en annan.

Jag hoppas ni fortsätter följa min resa då jag nu kommer behöva mer feedback och hjälp än någonsin förut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar