tisdag 31 december 2019

Månadsrapport - December 2019

Årets sista månad har passerat och även denna slutade i dur. Dock är detta ännu en månad där jag inte har köpt något mer på jag lägger reserver på hög inför 2020.

Nu till rapporten!

December 2019

01-12-2019 till 31-12-2019

Utveckling:




Årlig utdelning:



Nya innehav:

-

Sålda innehav:

-
(har sålt några XACT Högutdelande för att skapa likvid för ODI Pharma IPOn. Då detta är temporärt påverkar det inte mina siffror tills det att jag köper tillbaka aktien).

Utdelningar:

EPR Properties

Realty Income

NorthWest Healthcare

Skistar

Invesco EURO STOXX

Invesco S&P 500

BP

I brist på andra nyheter så blev December en bra månad gällande utveckling och utdelningar. Med 2.51% upp så slutar vi positivt även denna månad samt så blev utdelningarna helt okej på grund av mina nya innehav för året som delar ut i December. Därför ökade jag utdelningarna med nästan 18x för månaden.

Annars så stormade tomtenisserallyt på och året har blivit en succe. Fick pisk av Index i år men förra året var jag bättre. Dock är jag massivt på plus så jag ska inte klaga.

Detta summerar då månaden och jag återkommer med årsrapporten senare i veckan eller helgen. Blir kul att summera igen och se hur mycket man faktiskt kan åstadkomma på relativt kort tid.

Tills dess önskar jag ett Gott Nytt År till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar