torsdag 3 oktober 2019

Månadsrapport - September 2019

September är över och den blev sjungande positiv men stadiga ökningar i både Värde och Förväntade utdelningar. Nu inväntar vi Q3 rapporterna i Oktober och hoppas att Brexit lugnar ner sig (på något sätt)...

Nu till rapporten!

September 2019

01-09-2019 till 30-09-2019

Utveckling:




Årlig utdelning:


Nya innehav:

Skistar

Stora Enso

Fortum

Telia

Nobina

NorthWest Helthcare

Sålda innehav:

-

Utdelningar:

EPR Properties

Realty Income

Castellum

Denna månad svängde det friskt på börsen igen men portföljen tickade stadigt uppåt. Vi fick en rapport i Nobina som fortsatt ligger väl i linje med förväntningarna och trots att de säger att det kan bli tungt framöver så förblir jag positiv. Vi fick ett litet rally i Bank vilket gör mig bekvämare men innan jag ökar mer så vill jag veta hur utdelningarna blir då vi har eventuella sänkningar i Nordea att invänta.

Jag fyllde på i mina tråkiga bolag så som Stora Enso, Fortum och Telia men köpte även in en första bevakningspost i NorthWest Healthcare. NWH har ofta kallats för Canadas Hemfosa vilket var ett av mina favoritbolag och nu med en bra spridning av investeringar i runt om i världen och fina framtidsutsikter så har jag nu köpt in mig med mål att öka.

Känner dock att det börjar bli mycket fastigheter i portföljen med Realty Income, EPR, Castellum och nu NWH vilka tillsammasn är runt 18% men så länge de inte överstiger 20-25% så känns det hanterbart då de i sig har väldigt god spridning (Retail, Kontor, Sjukvård etc).

Mina tidigare bevakningsposter i Altria och BP går åt varsitt håll. BP slår mynt på oroligheterna i Iran och Altria blir stämda och kan komma att få säljförbud för JUUL. De har även avslutat samtalen om sammanslagning vilket är tråkigt Men jag tror att Altria kan lösa denna situationen och jag sitter still i båten med en Stop Loss på plats för att inte göra bort mig.

Nästa månad inväntar jag några arapporter som ska komma in. Förutsatt att de går i rätt riktning så önskar så tar jag beslut senare men jag vill även fylla på i Skistar, COOR samt XACT Högutdelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar