tisdag 31 oktober 2017

Månadsrapport - Oktober 2017

Trots att månaden har känts väldigt susig med många köp och volatila dagar så slutar vi ändå strax bara över nollan. Det bevisar bara att det är fortsatt viktigt att komma ihåg att se bloggen i perspektiv på månad, kvartal och år.

Nu till rapporten!

Oktober 2017

01-10-2017 till 31-10-2017

Utveckling:


Årlig utdelning:


Nya innehav:

Skanska

Nordea

Björn Borg

Castellum

Intrum

Sålda innehav:

XACT Högutdelande

Utdelningar:

Hemfosa

G4S

Denna månad så fyllde jag på i alla mina kärninnehav och har nu nått den nivån som jag planerar att ha året ut i Castellum, Skanska, Hemfosa och Nordea. Jag sålde av XACT Högutdelande för att få likvider till att hoppa på tre IPOs men fick inte tilldelning i något. Dock lär det vara fortsatt viktigt att ha lite krigskassa för framtida möjligheter. Bättre lycka nästa gång helt enkelt.

Vi är inne i rapporttider och Skanska och Nordea bjöd båda på rapporter som inte marknaden gillade men som utdelningsinvesterare så gör de allt rätt och jag sitter still i båten i alla mina innehav för närvarande.

Dagen Skanska levererade sin rapport sjönk aktien med 6% men min portfölj var upp 0.3% på grund av andra innehav så kom ihåg att sprid riskerna och ha många inriktningar i portföljen även om min kanske har lite för mycket fastigheter och bygg just nu...

Jag funderar därför på att sprida riskerna lite mer och kollar utomlands. Denna månad blir det därför köp i Tryg, Stolt-Nielsen och Veidekke (även om den sista också har exponering mot bygg). Blir spännande med två norska innehav då jag har hört att det svänger mer där borta.

Funderar fortsatt på mitt som jag skrev om i mitt senaste inlägg där jag har tittat på ett byte mellan SAS Preferens och Byggpartner. Ännu mer bygg men inte helt dumt i min mening... Får se hur jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar