torsdag 2 april 2020

Månadsrapport - Mars 2020

Då den långsiktiga portföljen endast innehåller indexfonder nu (som tur var) så blir det ett kortare inlägg. Dagshandeln är nu uppe och rulla som den ska och förhoppningsvis ska jag börja dela med mig om mer av detta (fast på veckobasis) istället framöver.

Nu till rapporten!

Mars 2020

01-03-2020 till 31-03-2020

Utveckling: -11.62%





Årlig utdelning:

Nya innehav:

-

Sålda innehav:

-

Utdelningar:

Invesco EURO STOXX High Dividend Low Volatility UCITS ETF Dist
Invesco S&P 500 High Dividend Low Volatility UCITS ETF Dist

Denna månad fick vi utdelning från mina båda innehav från Invesco. Annars så var det en blodröd månad med fruktansvärda dagar men då jag är långsiktig med denna del av portföljen och lyckades sälja av nästan allt och ta ut lite deg i slutet av Januari så kan jag bara vara glad. Köpte givetvis samma ETFer som delade ut för pengarna.

Har även köpt lite extra XACT Högutdelande under månaden då jag investerar all eventuell vinst från dagshandeln i denna ETF. Då jag känner att de gör mer nytta under uppgången än att bara ligga på kontot.

Jag hoppas att från och med 1 Maj kunna dela med mig veckovis av min handel för att både hålla en dagbok för mig själv men även dela med andra som dagshandlar under dessa konstiga dagar...

Ta hand om er där ute och gör inget dumt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar